BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sambutan Maulidur Rasul 1434H

Thursday, March 7, 2013

Nik Nur Syahmina (6D) Johan Tilawah al-Quran Pandu Puteri Selangor 2013

Assalamualaikum semua.
Hari ini saya nak khabarkan berita baik yang menggembirakan seluruh warga SKBK.  Nak tahu apa dia?
Ha.... macam ni.  Pada 26 Februari 2013 yang lalu iaitu hari selasa seorang murid perempuan tahun 6 Dedikasi iaitu Nik Nur Syahmina Alia binti Sham Zuki telah mewakili daerah Hulu Selangor dalam Pertandingan Tilawah al-Quran Persatuan Pandu Puteri Malaysia Cawangan Selangor.  Pertandingan ini telah diadakan di SMK SS17, Subang Jaya, Selangor Darul Ehsan.
     Pemergiannya ke sana diiringi oleh dua orang guru iaitu Cikgu Siti Zanariah binti Jalal dan Ustazah Hjh Idayu binti Mustakim.  Mungkin ketenangan semulajadi yang ada pada Nik Nur Syahmina membuatkannya lebih yakin apabila berhadapan dengan hakim dan para penonton. Kesudahannya beliau telah dinobatkan sebagai johan edisi kali ini.  Tahniah..tahniah....tahniah.... diucapkan kepada Nik Syahmina atas kejayaan ini. Tahniah juga diucapkan kepada Cikgu Siti Zanariah dan tak lupa juga ustazah Idayu yang turut membantu di balik tabir.



     Kemenangan ini sangat berbaloi kerana pada bulan September nanti, beliau sekali lagi akan cuba mengharumkan nama sekolah, daerah dan negeri kerana akan menyertai Tilawah peringkat Antarabangsa yang akan diadakan di negara Brunei Darussalam.  Sama-samalah kita doakan agar beliau beroleh kejayaan.

0 comments: